Porady dla kupujących w internecie

1. Sprawdź, co dokładnie kupujesz - musisz znać dokładne parametry  produktu i sposób jego użycia, w razie jakichkolwiek wątpliwości zwróć się o dodatkowe informacje.


2. Dowiedz się, z kim zawierasz transakcję - musisz znać nie tylko wirtualny, ale również geograficzny adres sprzedawcy, czytaj komentarze o sprzedających na portalach aukcyjnych.


3. Przeanalizuj warunki zakupu - regulamin sprzedaży, warunki dostawy, sprawdź, w jakim terminie dana oferta jest wiążąca.


4. Zapytaj o wszelkie kwestie związane z płatnościami - całkowity koszt zakupu (razem z dostarczeniem towaru, podatkiem itd.), sposób zapłaty, walutę, w jakiej podano cenę (przy zakupach za granicą).


5. Znajdź na stronie www informację, w jakim terminie i w jaki sposób można zwrócić towar - z zakupów w sklepach internetowych można, co do zasady, zrezygnować w ciągu dziesięciu dni.

 

6. Zastanów się, zanim kupisz - nie każdy towar można zwrócić do sklepu (np. sprzedawcy z reguły nie przyjmują rozpakowanych płyt czy filmów, a także rzeczy kupionych na aukcjach).


7. Sprawdź, czy możesz skorzystać z dodatkowych zabezpieczeń transakcji - np. ubezpieczenia albo z usługi sprawdzenia zawartości przesyłki przez odbiorcę (można rozpakować przesyłkę przed zapłaceniem za nią).


8.  Dowiedz się o tryb i miejsce składania reklamacji.


9. Dbaj o bezpieczeństwo swoich kont internetowych - nie stosuj zbyt prostych haseł, używaj programów antywirusowych, wyloguj się z portalu aukcyjnego, jeśli korzystasz z kawiarenki internetowej.


10. Zbieraj korespondencję i dokumentację związaną z zakupami - przyda się w razie sporu ze sprzedającym lub oszustwa w sieci.



Dodatkowe informacje
Wprowadził informację:Hanna Zenik
Wytworzył informację:Hanna Zenik
Data wytworzenia informacji:2007-06-14 11:19:05
Data utworzenia:2007-06-14 11:19:05
Data modyfikacji:2014-10-30 12:50:43
Liczba wyświetleń:1404